OBEZİTE CERRAHİSİ SONRASI SIK KARŞILAŞILAN ŞİKAYETLER

Obezite cerrahisinden sonra hastalarda görülen şikayetler, ağrı, bulantı-kusma, saç dökülmesi, halsizlik- yorgunluk, beslenmenin değişmesine bağlı kısa süreli ishal- kabızlık, reflü problemleri gibi sıralanabilir. Şikayetler kısa sürelidir ve çözümü olmayan problemler değildir. Bu şikayetlerin olmaması için doktorların ve diyetisyenlerin önerilerilerine uymak çok önemlidir.

• Ağrı

Obezite cerrahisi sonrasında ağrı, kişiden kişiye göre değişmektedir. Laporoskopik yöntemde aletlerin daha rahat hareket etmesi için karın içi gaz ile şişirilmektedir. Şişirilen hava ameliyat sonrasında gaz sancısı olarak kişilere yansır. Kimileri ilk saatleri rahat geçirirken kimilerinde ise ağrı olur ama ilk 4 saat hissedilir. Sonrasında hasta kaldırılır ve yürütülmeye başlar, yürümeyle beraber gazı atmak daha kolay olacağı için yürüdükçe hastanın ağrıları hafifleyecektir. Bu sırada yapılan ağrı kesici iğneler, hastanın ağrısının azalmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca ilk bir hafta dikiş yerlerinde çok az bir ağrı olabilir, dikiş yerleri iyileştikçe ağrı hissi kalmayacaktır.

• Saç Dökülmesi

Saç dökülmesi tüp mide – mide küçültme ameliyatlarının bir komplikasyonu olup vücut yenilenmeye geçtiği için görülürken proteini yeterince almayan kişilerde maksimum düzeyde görülmektedir.

• Bulantı- Kusma

Tüp mide – mide küçültme ameliyatı olan kişilerin mide hacimlerinin küçülmesi nedeni ile eski alışkanlıklara bağlı olarak bir anda fazla besini vücuda sokmamaları gerekmektedir. Sıvıları küçük yudumlarla ve aralıklarla içen kişilerde ve gıdalarını küçük lokmalarla iyice çiğneyerek ve belirli aralıklarla alan kişilerde bulantı-kusma şikayetlerine rastlanılmamaktadır. Bireylerin ameliyat sonrasında öğünlerin atlanılmamasına önem vermesi gerekmektedir. Doyma gerçekleştiğinde midede şişkinlik oluşması bireyleri rahatsız edeceği için daha fazla mideyi doldurmamaya dikkat etmeleri gerekir.

• Halsizlik- Yorgunluk

Öğünlerin atlanılmaması ve içerisinde mutlaka vitamin, mineral ve protein değerlerine dikkat Edilerek beslenme gerekmektedir halsizliğe yol açan bir diğer etken ise yeterli su içmemektir. Yeterli miktarda su içmek, diyetisyenin önerdiği beslneme düzenine uymakm halsizlik şikayetlerini de ortadan kaldıracaktır